Tegevuskava 2021-2022


Õpieesmärk

  • Toetada õppekavas olevaid valdkondi (üldoskused, emakeel, matemaatika, mina ja keskkond,
    liikumine, muusika, kunst) STEAM kaudu. 
  • Lapsed kasutavad robootika tegevuses kui interaktiivse vahendi kasutamine loogilise
    mõtlemise ja loovuse arendamisel.
  • Õpetada neid kõiki valdkondi omavahel seotuna, et lapsed saaksid aru, kus erinevate
     valdkondade teadmisi kasutada saab.
  • Suurendada lastete meeskonnatöö ja kaasõpilastega arvestamise oskuste kujunemist.

  • Õpetajad oskavad seadmete kasutamist seostada õppe- ning kasvatustegevuse eesmärkidega


Robootika eesmärk on läbi mängu lasta noortel avastada tehnikamaailma põnevaid nurgataguseid
ning äratada huvi tehnoloogia vastu. Õpime koos mehaanika ja programmeerimise põhitõdesid. 

Kirjeldus

Robootika aitab leida uuenduslikke ja senisest tõhusamaid õpetamisviise.
Näiteks: STEAM-oskuseid lõimitult ja süsteemsemalt läbi mängu.
Kui õpetajad saavad aidata lastel läbi mänguliste õpitegevuste omandada
valdkondade üleselt erinevaid teadmisi, arendavad see lastes uurimuslikku ja teaduspõhist
lähenemist, neile loomuomast uudishimu, õpimotivatsiooni ning oskusi nagu loovus, kriitiline
mõtlemine, probleemide lahendamine, põhjuse ja tagajärje seoste loomine, ruumiline visualiseerimine
ja koostööoskus. Näeme robootika arengut STEAM-keskuse lasteaias loomisel.  Robootika tegeleb
praktiliste igapäevaelus ettetulevate probleemide ja ülesannete lahendamisega robootiliste mudelite
loomise kaudu. Loomisprotsessi käigus leitakse seosed teistes ainetundides käsitletud teemadega.   
Robootika algaste on mõeldud nendele lastele, kel puuduvad veel robootikaalased teadmised
ning on jõukohane kõigile. Laps saab teada, mis on robot, andur ja mootor. Lisaks õpitakse
erinevaid liikumismehhanisme ja tutvutakse lihtsa graafilise programmeerimiskeskkonnaga.
Robootika seob omavahel matemaatika,eesti keele, kunstiained, loodusained.
Tegemist on teaduslikku mõtteviisi propageeriva ainega, mille mänguline ja lõbus ülesehitus
peaks tekitama õpilastes huvi tehnika-, infotehnoloogia ja üldiselt teadusmaailma vastu.
Roboteid ehitades arendame käelisi oskusi ja loovust, õpime koos tegutsema, tuletama,
analüüsima ning planeerima. Lisaks piilume Ozoboti ja Blueboti robotite huvitavasse maailma
ning kõike seda süsteemselt ja samm-sammult, iga aasta uuele tasemele liikudes.
Robootika tegeleb loogiliste seoste loomisega, arendab õpilastes neist arusaamis-
ning järeldamisoskust. Robootikaga seotud võistlustel osalemine on heaks väljundiks,
kus oma oskusi proovile panna, ühtlasi annavad need ettekujutuse valdkonna
laiapõhjalisusest.

Meie lasteaia põhiväärtused:
● Kaasaaegsus - Tähtsustame loovust, edumeelsust ja paindlikkust. Oleme õpihimulised ning
avatud uuendustele ning üritame innovatsioone ka ise luua.
● Avatus – Oleme avatud uutele ideedele, koostööpartneritele ja sõpradele. Avastame, uurime
ja oleme sallivad.
● Professionaalsus - Pürgime ühtse meeskonnana kõrgema professionaalsuse poole. Oleme
pühendunud oma tööle.
● Tervislikkus - Väärtustame tervislikke eluviise ning keskkonnateadlikkust. Õpime tundma ja
hoidma nii enda kui ka meid ümbritseva maailma tervist.
● Positiivsus - meeldiv, sõbralik ja hubane õhkkond lasteaias nii laste ja nende vanemate, kui ka
lasteaia kõigi töötajate jaoks

Maht 
Õpe toimub maksimaalselt 10-liikmelistes rühmades vähemalt 2 tegevuse nädalas (30-90min).
Robootika lasteaia õppe- ja kasvatustegevuse sihtgrupiks on kõik lapsed vanuses 2-7 aastat,
lasteaiaõpetajad ja lapsevanemad.

Õppeaine sisu: (on suunatud lastele, õpetajatele ja lapsevanematele)

I etapp:
● Tunneb mida kujutavad endast robotid, miks on inimestel vaja roboteid, millistes
eluvaldkondades neid kasutatakse ja kus saavad robotid inimesi asendada;
● Millest koosneb arvuti, kuidas arvutit tööle panna. Oskab kasutada arvutihiirt, klaviatuuri,
avada vajalikke arvutiprogramme;
● Tunneb ja oskab kasutada programmeerimiskeskkonda (millest koosneb arvutiprogramm,
programmeerimiskäsud ja nende järjestamine, lihtsamate programmide ja algoritmide
joonistamine);
● Tunneb ja oskab kasutada robootikakomplekti;
● Oskab lugeda joonistega tööjuhendeid ning suudab joonistel kujutatud õpetuste järgi roboteid
kokku panna;
● Oskab teha rühmatööd;

II etapp:
● Robootikaalase terminoloogia, põhimõistete ning alusprintsiipide tundmaõppimine;
● Erinevate mehaanika-ja robootika süsteemide projekteerimine ja kasutamine;
● Erinevate andurite ehitus ja füüsikalised toimeprintsiibid (puuteandur, heliandur, valgus-ja
värviandur);
● Liikumismehhanismide: rihmülekanne, hammasratasülekanne, tiguülekanne ja nukkülekanne
tundmine;
● Masinate ja mehhanismide tundmaõppimine ja kasutamine;
● Lihtsate elektrotehniliste ühenduste kasutama õppimine;
● Arvutivõrku sisse- ja väljalogimine, kuidas leida arvutist vajalikku programmi, kuidas
programmi käivitada, salvestada;
● Ohutustehnika nõuded erinevate töövõtete rakendamisel;

Tegevus lastega: Robootikat õpetatakse kõikidele lasteaia lastele vähemalt 1-2 tegevus nädalas (30
min). Sõltub laste vanusest. Õpe toimub maksimaalselt 10-12 liikmelistes rühmades.
Lapsed osalevad festivalides, võistlustes ja konkurssides (Näiteks: Robotex, FLL jr. jne)
Tegevus õpetajatega: Vähemalt üks kord kuus on korraldatud sisekoolitus-seminarid; osalemine
HITSA-koolitustes; teiste asutustega kogemusi vahetamine; väliskoolitused toimuvad ka eelnevatel
taotlustel teistes haridusasutustes ja konverentsidel.
Tegevus lapsevanematega: Vähemalt üks kord kvartaalis on korraldatud töötoad;
on läbi viidud sisekoolitus-seminarid; on kaasatud festivalides, võistlustes ja konkurssides
(Näiteks: Robotex, FLL

jr. jne) ettevalmistuseks;

Комментариев нет:

Отправить комментарий